Wij doen iedere dag ons uiterste best om zorg van hoge kwaliteit te leveren. Wij willen duidelijke informatie bieden en op een goede manier met onze patiënten communiceren. Toch kan er altijd iets mis gaan waardoor je teleurgesteld bent of niet tevreden over onze zorgverlening.
Wij gaan dan graag met je in gesprek. We hebben een klachtenprocedure waar je gebruik van kunt maken. Wat zijn de mogelijkheden?
- Je bespreekt je klacht rechtstreeks met de betrokken persoon van Nij Linge.
- Je kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris wanneer je de klacht niet rechtstreeks met de betrokken collega wilt of kunt bespreken.
Hilde van Heck en Hanneke van den Akker zijn onze klachtenfunctionarisen. Zij kunnen voor je:
- Bemiddelen
- Een gesprek tot stand brengen met de betrokkene(n).
- Je wijzen op andere mogelijkheden voor het afhandelen van jouw klacht.
Je kunt de Klachtenfunctionaris bereiken door een brief te sturen naar klachtenfunctionaris@nijlinge.nl. In de brief vermeld je:
- Naam, adresgegevens, telefoonnummer en eventueel een e-mailadres;
- Naam van de zorgaanbieder tegen wie de klacht gericht is;
- Een beknopte omschrijving van de klacht;
- Een chronologische omschrijving van de gebeurtenissen die aanleiding gaven tot het indienen van de klacht.
- Het doel van de klacht;
- Of de klacht reeds bekend is bij de betreffende zorgaanbieder.
Jouw informatie wordt vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op. Zij brengt alleen met jouw toestemming de klacht onder de aandacht van de betrokkene(n). Alle medewerkers van de kliniek, dus ook de Klachtenfunctionaris, zijn verplicht tot geheimhouding. Jouw gegevens worden pas aan derden beschikbaar gesteld als je daar mondeling of schriftelijk toestemming voor geeft. De klachten worden altijd ter verbetering van de patiëntenzorg besproken.
Het indienen van een klacht heeft vanzelfsprekend geen negatieve gevolgen voor het verloop van uw behandeling. Zie voor verdere informatie ons klachtenreglement.